Autopůjčovna Praha +420 603 743 224

Autopůjčovna Praha - Crazy Car

Autopůjčovna Praha -
vozidlo Vám přivezeme na místo určení po celé České republice



+420 702 009 200

+420 702 009 200 for English and Russian


bestofauto11@gmail.com

Volkswagen Passat

01.12.2013 15:06

Nejpopulárnější dovážený model střední třídy se zanedlouho představí českým zákazníkům ve výrazně modernizované podobě. V okolí Barcelony jsme zjišťovali, co má zákazník od této změny očekávat.

Malý Phaeton

Designová evoluce Volkswagenu kráčí v poslední době opatrnými evolučními kroky směrem k jednoznačné rozpoznatelnosti a to hned na první pohled. Zatímco dosud byl Passat se svou výraznou bohatě chromovanou maskou tvůrcem vlastní image, nová podoba se nechává inspirovat větším a také nedávno modernizovaným Phaetonem.

Boční silueta jen poněkud zmohutněla, za což mohou mimo jiné spodní části nárazníků, které byly dosud nelakované a nyní jsou již standardně v barvě karoserie. Třetí prostor v případě sedanu jakoby nabobtnal, chybí výrazná odtrhová hrana předchůdce, záď teď je oblejší a dostala nová koncová světla s aktualizovaným nočním designem. Tedy design je možná nový, ale poněkud překvapivé je zjištění, že koncová světla standardních modelů jsou osazena klasickými žárovkami a teprve s vyšší výbavou, resp. příplatkem za přední xenonová světla, dostanete koncové svítilny s diodami, které byly dosud součástí standardu.

Předním partiím dominují nové sdružené světlomety s gigantickými rozměry. Na délku jsme jim naměřili rovný půlmetr. Také v jejich případě jsou k dispozici dvě provedení – s klasickými halogenovými žárovkami nebo příplatkové s xenonovými výbojkami a světelnými diodami pro denní svícení.

Změny uvnitř?

 

Nosný skelet karoserie a bezpečnostní schránka pro cestující zůstává nezměněná, podobně jako koncepce interiéru. Uvnitř se měnily některé detaily, použitá elektronika, sedadla a materiály.

Hlavní díl přístrojové desky zůstává nadále z tvrdého plastu, horní část, se kterou ale jen těžko přijdete do kontaktu je měkčená.

Středová konzola nově obsahuje nová audio- a navigační zařízení, nad kterými už nejsou dva praktické mini-šuplíky, ale pouze analogové „neznačkové“ hodiny. Šířka středového tunelu nevybočuje ze standardů třídy, přesto se ale najdou řidiči, kterým bude relativně ostrá hrana kolidovat s pohodlím pravé nohy. Nejbližší konkurent – Ford Mondeo – dokáže v tomto detailu nabídnout více, totiž lepší tvarové proporce a dokonce i měkčení v oblasti, kde by teoreticky mohlo dojít ke styku nohy a středové konzoly.

Nová sedadla velmi připomínají to, co znají řidiči Passatu CC. Mají na pohodlný sedan střední třídy slušné boční vedení, přiměřenou i když neseřiditelnou délku sedáků a nově nejen výškové, ale také podélné (!) seřizování polohy hlavové opěrky. Opěrka se přitom nenaklápí, jak bývá obvyklé, ale celá se posunuje, podobně jako sedadlo v kolejnicích.

Za předními sedadly zůstává v každé situaci příjemné množství prostoru i pro dospělou posádku. Prostor nad hlavou lze o několik dalších centimetrů vylepšit objednáním verze Variant.

Poloha řidiče za volantem se nemění. K dispozici jsou velké rozsahy seřízení sedadla i volantu, což umožňuje nalezení sedacího optima široké škále řidičů. Při přesednutí z Passatu CC do Passatu si uvědomíte, kam standardní model směřuje. I když je přístrojová deska, sedadla nebo středová konzola prakticky identická, prostornost kabiny Passatu je mnohem velkorysejší. Interiér je podobně široký, ale vyšší a vzdušnější. Kdo chce, může sedět se sedadlem relativně vysoko. Role sportovněji pojatého Passatu CC a velmi konzervativního Passatu se ani po modernizaci nemění.

Pohodlí a ticho

Co se změnilo na jízdním projevu? První dojmy jsou podobné jako dosud. Passat je především klasická komfortní střední třída, se vším co k tomu patří. Ve standardním podvozkovém setupu se nehodlá vydávat za každou cenu cestou přehnané sportovnosti. Nastavení elektromechanického řízení i uložení kol v karoserii izoluje řidiče od dění pod koly, což jej odlišuje od přístupu Fordu nebo Mazdy. Druhou stranou mince a zřejmým cílem Volkswagenu je mimořádně dobré tlumení nerovností a stabilní jízdní pohodlí bez ohledu na kvalitu povrchu, po kterém jedete.

Na podvozku je snad nejcennější jeho univerzálnost. Navzdory velmi slušnému komfortu v nízkých rychlostech dokáže Passat nabídnout dobrou stabilitu ve vyšších cestovních rychlostech a v rychleji jetých zatáčkách se jeho karoserie výrazně nenaklání, tedy přinejmenším u verzí, vybavených adaptivními tlumiči, s nimiž jsme v okolí Barcelony jezdili.

TSI - Volba číslo jedna

Nejvýraznější změnu si uvědomíte nejspíše až po přesednutí do jiného modelu nebo po návratu do původního Passatu. Řeč je o mimořádně dobré zvukové a vibrační izolaci interiéru. Absolutorium patří přeplňované osmnáctistovce 1,8 TSI (118 kW), která je sama o sobě velmi kultivovanou jednotkou a ve spojení s novými protihlukovými opatřeními v novém Passatu přibližuje hlukovou hladinu uvnitř na okraj prémiové třídy. Vedle ladění na straně zdrojů hluku se do Passatu dostalo několik nových prvků, které brání jeho šíření. Čelní sklo je nově tvořeno pěti vrstvami, boční skla vpředu mohou být na přání dvojitá.

Kdo čeká od střední třídy především jízdní pohodlí, tichý interiér a kultivovanost, měl by zůstat u TSI. Spotřeba přitom nemusí být slabinou této volby. Běžně se dá jezdit za 8 l/100 km, jenže na rozdíl od proslulých TDI máte k dispozici široké pásmo otáček (2000 až 6000 min-1) a možnost vytáčet motor téměř k 7000 min-1.

Toto vozidlo si přijďte vyzkoušet do autopůjčovny Praha - Best of auto

Volkswagen Passat new